Een promotiefilmpje laten maken heeft meestal als doel om een specifiek merk, producten / diensten of evenement te promoten bij klanten en potentiële klanten. Promotiefilms zijn qua stijl en toon vaak vergelijkbaar met een teaservideo, waarbij je de aandacht van het publiek probeert te trekken en ze te verleiden tot actie over te gaan.
Een goede promotiefilm probeert het gesprek op een persoonlijker niveau te brengen zonder het verkoopaspect direct heel erg in the picture te zetten. Elke video die je maakt, is in zekere zin een poging om je merk aan je doelgroep te verkopen. Dat betekent echter niet dat het overduidelijk een verkooppraatje is.
Typen promotie films
Er zijn veel soorten video’s die je kunt laten maken. Van product video’s en testimonials; tot uitleganimaties en trainingsvideo’s voor medewerkers. Oftewel, als het gaat om de soorten promo video’s die je kunt maken, heb je talloze opties.
● Product videos
● Introductie videos
● Product lancering videos
● Evenement videos
● Uitleg videos
● Video advertenties
● Wervings videos
● FAQ-videos
● Testimonials
… en meer. Er zijn nogal wat mogelijkheden als het gaat om video creatie, wees niet bang om buiten de gebaande paden te denken en laat je inspireren.
Hoeveel kost het om een promotiefilm te laten maken?
Afhankelijk van de lengte en kwaliteit kan een promotiefilm van elke honderden euro’s tot tienduizenden euro’s kosten.
Hoe lang moet een promotiefilm zijn?
Probeer het onder de twee minuten te houden en zorg ervoor dat je de belangrijke informatie aan het begin vertelt. Dit is waar je de aandacht moet pakken. Bij video’s geldt vaak: meer is minder.
In een promotiefilms heb je vaak de mogelijkheid net iets meer te vertellen dan in een videoadvertentie, maak van de gelegenheid gebruik om je merk onder de aandacht te brengen en echt waardevolle informatie over te brengen op je doelgroep.
Hoe draagt een promotiefilm bij aan mijn bedrijfsresultaat?
Of het nu op je YouTube-kanaal, Facebook-pagina of je website is; een promotiefilm is een ideale kennismaking met je bedrijf. Het is een feit dat video’s de conversieratio’s enorm kunnen verhogen door ze simpelweg op een landingspagina te plaatsen.